Jort Kelder

Jort Kelder doet alles met stijl - ook zijn neus ophalen

Journalist Jort Kelder haalde deze zomer als een van de eerste BN’ers publiekelijk zijn neus op voor fout varkensvlees. Met verve én stijl, zoals we van hem gewend zijn. Want hoe fanatiek hij zijn reukorgaan ook in de lucht steekt, hij verliest niets aan klasse.

Zoals zijn collega-dierenvrienden Stephen Fry, Sting en Moby dat deden in Engeland, zwengelde Kelder met de foto in Nederland een #turnyournoseup-campagne aan. Hierin wordt supermarktklanten gevraagd om voor eens en altijd te besluiten om geen vlees uit varkensfabrieken meer aan te schaffen. Wie zin heeft, kan die beslissing kracht bij zetten met het maken en verspreiden van een selfie met opgetrokken neus.

Inmiddels hebben honderden mensen Jorts goede voorbeeld gevolgd, en zo’n gedurfd zelfportret geupload op onze website. Vele duizenden anderen zetten hun handtekening, waarmee ze kenbaar maken dat ze willen dat varkensfabrieken hun deuren sluiten.

Doe ook mee! Teken tegen de intensieve varkenshouderij. En kies, de volgende keer dat je in de supermarkt staat, lekker biologisch of vleesloos. Jij hebt de macht een einde te maken aan varkensleed. Zo simpel is het.

31.305 mensen hebben hun neus al opgehaald!

0
30.000

Ja, ik teken ook tegen varkensfabrieken!

Yvonne Kroonenberg, Miryanna van Reeden en Maryam Hassouni laten duidelijk zien dat ze hun neus ophalen voor varkensfabrieken, zoals Britse dierenvrienden Stephen Fry, Sting en Moby dat eerder al deden.

Doe ook mee met onze campagne. Teken nu tegen die ellendige varkensfabrieken en kies, de volgende keer dat je in de supermarkt staat, lekker biologisch.

Deze campagne is afgelopen. Het is helaas niet meer mogelijk een selfie te uploaden op onze website.

Heb je de campagne gemist en wil je alsnog laten zien dat jij je neus ophaalt voor varkensfabrieken? Plaats dan een selfie op social media met de hashtag #turnyournoseup.

Meer doen voor de varkens?

Word donateur

Varkensinnood.nl
ANBI logo

© Copyright 2017 Varkens in Nood