Yvonne Kroonenberg

Yvonne Kroonenberg haalt voor weinig haar neus op – maar wel voor fout vlees

Als iemand haar neus hartgrondig ophaalt voor fout varkensvlees, dan is het Yvonne Kroonenberg wel. Als ambassadrice van Varkens in Nood probeert zij mensen er al sinds 2002 van te overtuigen dat een varken veel meer is dan een karbonade op pootjes.

Meestal doet Kroonenberg, die een aantal bestsellers op haar naam heeft staan over relaties tussen mannen en vrouwen, dat via de meer traditionele weg. Zo schreef ze het boek ‘Alleen in de Knor wordt niet gebruikt’, waarin ze er vurig voor pleit om het tot op het bot geëxploiteerde varken te bejegenen met meer respect. Voor kinderen verscheen verhalenbundel ‘Varkentjes’.  

Daarnaast trok ze regelmatig het land om de boodschap te verspreiden. Zo bezocht ze varkensstallen met schoolklassen en voerde ze, in onze naam, en aantal debatten over dierenwelzijn.

Als we haar vragen om eens onelegant op de foto te gaan, doet Yvonne ook niet flauw. Voor #turnyournoseup maakte ze zelfs haar allereerste selfie, en daarmee was ze één van de BN’ers die deze campagne aanzwengelde.

Voor wie het heeft gemist: in #turnyournoseup vragen we supermarktklanten om voor eens en altijd te besluiten geen vlees uit varkensfabrieken meer aan te schaffen. Wie wil, kan die beslissing kracht bij zetten met het maken en verspreiden van een selfie met opgetrokken neus.

Inmiddels hebben honderden mensen Yvonne’s goede voorbeeld gevolgd, en zo’n gedurfd zelfportret geupload op onze website. Vele duizenden anderen zetten hun handtekening, waarmee ze kenbaar maken dat ze willen dat varkensfabrieken hun deuren sluiten.

Doe ook mee! Teken tegen de intensieve varkenshouderij. En kies, de volgende keer dat je in de supermarkt staat, lekker biologisch of vleesloos. Jij hebt de macht een einde te maken aan varkensleed. Zo simpel is het.

31.305 mensen hebben hun neus al opgehaald!

0
30.000

Ja, ik teken ook tegen varkensfabrieken!

Yvonne Kroonenberg, Miryanna van Reeden en Maryam Hassouni laten duidelijk zien dat ze hun neus ophalen voor varkensfabrieken, zoals Britse dierenvrienden Stephen Fry, Sting en Moby dat eerder al deden.

Doe ook mee met onze campagne. Teken nu tegen die ellendige varkensfabrieken en kies, de volgende keer dat je in de supermarkt staat, lekker biologisch.

Deze campagne is afgelopen. Het is helaas niet meer mogelijk een selfie te uploaden op onze website.

Heb je de campagne gemist en wil je alsnog laten zien dat jij je neus ophaalt voor varkensfabrieken? Plaats dan een selfie op social media met de hashtag #turnyournoseup.

Meer doen voor de varkens?

Word donateur

Varkensinnood.nl
ANBI logo

© Copyright 2017 Varkens in Nood