Vomar stoot AH uit top 3

VarkensvleesMonitor mei

Supermarkten beloven al jaren over te stappen op varkensvlees met het Beter Leven Keurmerk. Om te controleren of de supermarkten hun beloften nakomen meet Varkens in Nood iedere maand hoeveel varkensvlees in de Nederlandse supermarkten het Beter Leven Keurmerk heeft. Dit zijn de belangrijkste resultaten van mei.

Vomar stoot AH uit top 3; vooruitgang Jumbo zet door

  • Bij Jumbo blijft het aanbod met Beter Leven Keurmerk toenemen. Sinds begin van dit jaar van 28% naar 57% .
  • Na Jumbo heeft ook Vomar AH ingehaald; Vomar staat nu op de derde plaats.
  • Lidl blijft met 65% Beter Leven Keurmerk onveranderd bovenaan staan.
  • Plus blijft ondanks de nieuwe reclamecampagne over duurzaamheid steken op 36%.
  • Opvallend genoeg zijn er deze maand ook dalers, zoals COOP en Emté waardoor er in het totale aanbod aan varkensvlees bij supermarkten weinig is veranderd.
Telling mei 2016

Waarom een VarkensvleesMonitor?

De VarkensvleesMonitor laat zien welke supermarkten veel of juist weinig Beter Leven Keurmerk in hun assortiment hebben en of ze progressie boeken. Voor de varkens is dit vanzelfsprekend belangrijk omdat het Beter Leven Keurmerk hen een minder ellendig leven biedt.

Het Beter Leven Keurmerk

Het Beter Leven keurmerk van de Dierenbescherming maakt het mogelijk om dierlijke producten te herkennen die met meer oog voor dierenwelzijn zijn geproduceerd. Met een sterrensysteem wordt aangetoond of de dieren een goed leven hebben gehad. Hoe meer sterren, hoe beter het leven van de varkens was.

Lees meer:
VarkensvleesMonitor

Deel dit artikel