Varkensvleesonitor

Een stok achter de deur van supermarkten

Al jaren beloven supermarkten om over te stappen van gangbaar varkensvlees naar producten met het Beter Leven keurmerk. Om te controleren of ze vooruitgang boeken, brengen wij iedere maand de Varkensvleesmonitor uit.

De Varkensvleesmonitor laat zien welke supermarkten veel of juist weinig Beter Leven keurmerk in hun assortiment hebben en of ze progressie boeken. Voor de varkens is dit enorm belangrijk, omdat het Beter Leven keurmerk hen een minder ellendig leven biedt.

Lees hier hoe de Varkensvleesmonitor tot stand komt.

Campagnenieuws

In Nederlandse supermarkten is het marktaandeel van varkensvlees met het Beter Leven keurmerk in het tweede kwartaal van 2018 gestegen naar 72%. Dit is een stijging van 1% ten opzichte van het eerste kwartaal, en 6% ten opzichte van juni 2017.

Lees verder...

varkensvleesmonitor

In Nederlandse supermarkten is het aandeel varkensvlees met het Beter Leven keurmerk in het eerste kwartaal van 2018 gestegen naar 71 procent. Hoogvliet en Albert Heijn delen inmiddels de eerste plaats in het overzicht van supermarkten met het hoogste aanbod van het Beter Leven keurmerk.

Lees verder...

Het marktaandeel Beter Leven keurmerk is in de Nederlandse supermarkten per september 2017 70%. Hoogvliet heeft in september Jumbo ingehaald en stijgt naar de tweede plaats.

Lees verder...

Varkensinnood.nl
ANBI logo

© Copyright 2017 Varkens in Nood